تحقیق کلمات کلیدی

 

سئو و بهینه سازی سایت

سئو

تحقیق کلمات کلیدی

علی بلوری

۳۱

۱

۷ ۲۲۴۷

سرفصلای راهنمای کامل سئو و بهینه سازی سایت

اصول مقدماتی سئو

موتورهای جستجو چیجوری عمل میکنن؟

کاربران چیجوری از موتورهای جستجوگر استفاده می کنن؟

به چه دلیل بازاریابی موتورهای جستجو لازمه؟

طراحی و پیشرفت سایت براساس اصول سئو

چیجوری تجربه کاربری و محتوا بر رتبه سایت تاثیر می ذارن؟

افزایش محبوبیت و تعداد بک لینکا

بک لینک

وسیله ها و خدمات موتورهای جستجو

باورهای نادرست درباره موتورهای جستجو

فصل ۱۰ – پیگیری و آزمایش موفقیت

 

همه چیز با تایپ چند کلمه در باکس جستجو شروع می شه. تحقیق کلمات کلیدی یکی از مهم ترین، ارزشمندترین و سود ترین فعالیتا در بازاریابی موتورهای جستجوئه. به کار گیری کلمات کلیدی مناسب، می تونه و بسایت شما رو تا عرش بالا برده و در مقابل، نبود انجام درست این کار ممکنه ضررهای جبران ناپذیری به سایت کار و کاسبی شما وارد کنه.

با تحقیق کلمات کلیدی اصولی، شما نه فقط می فهمید کدوم عبارات و کلمات کلیدی وضعیت سئوی شما رو بهبود میدن، بلکه جامعه مشتریان خود رو هم بهتر خواهید شناخت.

تحقیق کلمات کلیدی به خاطر جذب بازدیدکننده واسه سایت انجام نمی شه، بلکه هدف از اون، جذب اون دسته بازدیدکنندگانیه که محتوای سایت شما براشون فایده داشته و دقیقاً به دنبال محتوا یا محصول شمان. با تحقیق درباره کلمات کلیدی می تونین تغییرات در درخواست بازار رو پیش بینی کنین، به این تغییرات عکس العمل مناسب نشون بدین، و جنسا، خدمات و محتوایی تولید کنین که مردم به دنبالشون می گردن.

به جربزه میشه گفت در کل گذشته بازاریابی، هیچ راهی تا این حد در کشف تشویق کننده های مصرف کنندگان موفق نبوده.

چیجوری ارزش یه کلید واژه رو سبک سنگین کنیم؟

یه کلید واژه واسه سایت شما چقدر مهمه؟ مثلا اگه یه فروشگاه آنلاین کفش دارین، مشتریان شما با جستجوی عباراتی مثل “کفش قهوه ای” یا “کتانی سفید” وارد سایت شما شدن؟

کلمات کلیدی که کاربران جستجو می کنن، معمولاً در دسترس وبمسترها قرار دارن و وسایل جستجوی کلمات کلیدی، اطلاعات لازم رو در اختیار ما قرار میدن. با این حال، این وسیله ها نمی تونن به ما نشون بدن که ترافیکی از این جستجوها با سایتمون روونه می شه چقدر ارزش داره.

واسه درک ارزش کلمات کلیدی، اول باید درک درستی از سایت خود داشته، فرضیاتی رو در نظر گرفته، اون فرضیات رو آزمایش کرده و کار رو دوباره تکرار کنیم.

روند اصولی ارزشیابی یه کلید واژه

از خودتون سوال کنین …

کلید واژه مورد نظر، مربوط به محتوای شما هستش؟ افراد با جستجوی این کلمه چیزی که میخوان رو در سایت شما پیدا می کنن؟ از چیزی که پیدا می کنن، راضی هستن؟ اگه جواب همه این سوالا “مثبت” است، می تونین به مرحله بعدی برید.

در موتورهای جستجوی اصلی به دنبال کلید واژه دلخواه بگردین.

درک اینکه کدوم وب سایتا از کلمات کلیدی دلخواه شما سود می برن، به شما کمک می کنه دید بهتری به این بازار رقابتی داشته باشین. هم اینکه، متوجه میشین که واسه رسیدن به اهدافتون چه راهی رو باید طی کنین.

به تبلیغات بالا و سمت راست در صفحات یافته های جستجو دقت کردین؟ خیلی از این تبلیغات از کلمات کلیدی مهم استفاده می کنن. کاری که باید بکنین اینه که در تبلیغات خود در صفحۀ یافته های جستجو باید به سراغ کلماتی برید که بیشترین احتمال جذب مخاطب و تبدیل اونا به مشتری رو دارن.

در گوگل ادوردز یا Bing Adcenter از کمپینای نمونه واسه کلمات کلیدی استفاده کنین.

اگه سایت تون نسبت به کلمات کلیدی دلخواه رتبه ای کسب نمی کنه، می تونین واسه دیدن اینکه این کلمه چقدر به بهتر شدن اندازه تبدیل شما کمک می کنه، ترافیک آزمایشی بخرین. در گوگل ادوردز، گزینه “Exact Match” رو انتخاب کرده و ترافیک رو به یکی از صفحات در رابطه در سایت تون هدایت کنین. معیارهای Impressions و اندازه تبدیل رو روی حدقل ۲۰۰ تا ۳۰۰ کلیک اندازه گیری کنین.

ارزش دقیق هر کلید واژه رو با به کار گیری داده هایی که جمع آوری کردین، سبک سنگین کنین.

مثلا، فرض کنین که تبلیغات شما در صفحۀ یافته های جستجو تو یه روز توجه ۵۰۰۰ مخاطب رو جلب کرده. ۱۰۰ نفر از اون افراد وارد سایت شما شدن و خرید ۳ نفر از اونا واسه شما ۳۰۰ دلار سود داشته.

دلار

در اینجور شرایطی، هر بازدیدکننده واسه کار و کاسبی شما ۳ دلار ارزش داره. اون ۵۰۰۰ جلب توجه واسه شما اندازه کلیک ۱۸ تا ۳۴ درصد با رتبه ۱ رو ایجاد کردن، که یعنی، حدود ۹۰۰ تا ۱۸۰۰ بازدید در روز بوده که با احتساب هر بازدید ۳ دلار، هرساله بین ۱ تا ۲ میلیون دلار واسه شما سود بوجود میاره. این خود یکی از اصلی ترین جذابیتای این نوع تبلیغاته. الکی نیس که تجارتا عاشق بازاریابی موتورهای جستجو هستن!

حتی بهترین تخمینا هم در برابر روند محاسبه و بهینه سازی اندازه برگشت سرمایه حرفی واسه گفتن ندارن. سئو یعنی آزمایشای دائمی، تجربه و بهبود. یادتون باشه با اینکه سئو، یکی از سودمندترین سرمایه گذاریا در بازاریابیه، امتحان موفقیت همیشه واسه روند کار، حیاتیه.

سرمایه گذاری

درکِ نیاز موجود واسه کلمات کلیدی طولانی

برمی گردیم به مثال کفش فروشی آنلاین. خوبه که واسه کلید واژه “کفش” رتبه اول رو داشته باشیم یا خیر؟

پرسونای مشتری چیه؟ راهی واسه درک عمیق مخاطب

پرداختن به کلمات کلیدی که روزی ۵۰۰۰ بار یا حتی ۵۰۰ بار جستجو می شن به نظر فوق العاده میاد اما در واقعیت، این جستجوها بیشترین حد ۳۰% جستجوهای انجام شده در فضای وب رو تشکیل میدن. ۷۰% باقیمونده در واقع چیزی هستن که به اونا کلمات کلیدی طولانی یا Long Tail Keywords می بگیم. این دنباله شامل صدها میلیون جستجوی یکتا هستش که شاید روزانه فقط به تعدادی انگشتان تعداد جستجو شن اما در کل، بیشتر جستجوهای آنلاین در اینترنت رو تشکیل میدن.

درس دیگری که بازاریابان جستجو آموخته ان اینه که کلمات کلیدی طولانی معمولاً اندازه تبدیل بهتری دارن چون در چرخه های تبدیل یا خرید، بیشتر دیده می شن. شخصی که عبارت “کفش” رو جستجو می کنه، معمولاً در حال وبگردی بوده و قصد خرید نداره، اما اگه عبارت جستجو شده چیزی مثل “قیمت کفش نایکی اندازه ۴۲” باشه، این فرد شایدً به دنبال خرید کفشه.

قیمت

فهمِ منحنی درخواست جستجو خیلی مهمه. در تصویر زیر، یه نمودار درخواست جستجو رو آوردیم که تعدادی کوئری رو در حال فرستادن ترافیک نشون میده، در کنار حجم عبارات و کلماتی در طول یه ماه جستجو می شن.

تحقیق درباره کلمات کلیدی

و اما این اطلاعات رو از کجا میشه به دست آورد؟ بعضی از وسایل مهم واسه رسیدن به این هدف، Google AdWords Keyword Planner Tool، Google Trends و Microsoft Bing Ads Intelligence هستن. هرچند، وسایل دیگری مانند Moz Keyword Explorer یا Wordtracker هم وجود دارن که این وسیله ها هم اندازه جستجوی کلمات کلیدی مورد نظر رو به همراه اندازه ترن شدن این کلمات رو در اختیار کاربران قرار میدن (البته این دو وسیله رایگان نیستن!).

با این اوصاف، Google Keyword Planner یکی از عادی ترین نقاط شروع کاره. این وسیله نه فقط اندازه جستجوی کلمات کلیدی پیشنهادی رو تخمین می زنه، بلکه هزینه راه اندازی کمپینای پولی رو هم واسه این عبارات محاسبه می کنه (منظور کمپینای مربوط به تبلیغات گوگله).

واسه تعیین حجم جستجوی یه کلید واژه مشخص، نوع (یا Match Type) کلید واژه رو روی Exact تنظیم کرده و به دنبال اندازه جستجوهای ماهانه محلی بگردین. یادتون باشه که این اعداد تعداد کل جستجوها رو نشون میدن، یعنی بسته به رتبه و تعداد ورود کاربران به سایت شما، این عدد بسیار پایین تر میشه.

اندازه سختی کلید واژه

واسه اینکه بدونیم سراغ کدوم کلمات کلیدی بریم، علاوه بر درخواست کلید واژه یعنی تعداد جستجوی یه عبارت خاص، باید بدونیم واسه رسیدن به رتبه های بالا چقدر کار باید انجام بدیم.

اگه در قسمت بالای صفحه یافته های جستجو برنده های بزرگ هستن و شما تازه دارین کار خود رو شروع می کنین، باید بدونین که واسه رسیدن به بالای صفحه، راهی طولانی و سخت رو پیش رو دارین. واسه امتحان این سختی هم وسایل آنلاین مختلفی در دسترس هستن، از جمله Moz Keyword Explorer، SEMrush Keyword Difficulty Tool و KWFinder.

به دنبال خدمات سئو هستین؟

ما علم لازم واسه افزایش اعتبار و رتبه شما در گوگل رو داریم. پس خوبه با ما تماس بگیرین.
واسه مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرین.

افزایش ترافیک سایت شما

۰۲۱-۶۳۴۰۴داخلی ۳

تحقیق کلمات کلیدی با وسیله KWFinder

همونطور که گفتیم یکی از وسایل عالی واسه جستجو و تحقیق کلمات کلیدی، وسیله KWFinderه.

KWFinder نه فقط میانگین دقیق جستجوی کلید واژه تو یه ماه رو به شما نشون میده، بلکه اندازه Trend شدن اون کلید واژه رو به همراه سختی رتبه گیری اش (Keyword Difficulty) رو هم نمایش میده. راستش رو بخواین تجربه ما در نوین ثابت کرده که KWFinder بهترین وسیله موجود واسه تحقیق کلمات کلیدیه.

KWFinder یکی از بهترین وسایل موجود واسه تحقیق کلمات کلیدی

یکی دیگه از امتیازات KWFinder، نمایش کلمات کلیدی مربوط به کلید واژه مورد جستجوی شماس. اینطوری وقتی که شما کلید واژه “طراحی سایت” رو جستجو می کنین، وسیله KWFinder کلمات کلیدی “طراحی سایت” و “سئو” رو هم به عنوان جستجوهای در رابطه نمایش میده (البته تعداد کلمات کلیدی پیشنهادی بستگی به نوع پلن شما بین ۲۰۰ تا ۷۰۰ کلید واژه میشه).

نکته مهم: وسیله KWFinder رایگان نیس، اما به شما اجازه میده که تو یه روز دو کلید واژه رو در اون بررسی کنین.

روش کار با KWFinder

روش کار با وسیله KWFinder هم ساده س!. پس از ثبت نام و خرید یکی از پلنای موجود، با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود، به سامانه وارد شید. پس از ورود به سامانه با اینجور صفحه ای روبرو میشین.

تحقیقات بازار: انتخاب، خوشبختی و سس اسپاگتی!

وسیله تحقیق کلمات کلیدی KWFinder

در این مرحله، زبون رو از Any Language به Persian تغییر بدین و کلید واژه مورد نظر خود رو وارد کنین. پس از وارد کردن کلید واژه و فشردن دکمۀ جستجو با محیط زیر روبرو میشین.

امکان انتخاب کلید واژه و زبون فارسی در KWFinder

همونطور که در تصویر زیر مشاهده می کنین، وسیله KWFinder تموم اطلاعاتی رو که واسه کلمات کلیدی به اون نیاز دارین رو در اختیارتون قرار میده.

تنظیمات و آمارهای مربوط به تحقیق کلمات کلیدی در KWFinder

البته این تموم اطلاعاتی نیس که در اختیار شما قرار میگیره.

بقیه اطلاعاتی که وسیله KWFinder در تحقیق کلمات کلیدی بهتون میده

نکته: اگه به خرید حساب KWFinder تمایل دارین می تونین با شماره تلفن ۰۲۱۶۳۴۰۴ داخلی ۳ تماس گرفته تا کارشناسان نوین مراحل خرید رو به شما توضیح بدن.

نتیجه گیری

میشه گفت که کل چیزی که درباره روند تحقیق کلمات کلیدی گفتیم به صورت خلاصه شامل شش مرحله س:

مرحله اول: فهرستی از موضوعات مهم و در رابطه به چیزی که از کار و کاسبی تون می دونین جفت و جور کنین. واسه شروع کار، به سرفصلای کلی خود فکر کنین. بسته به نوع و حجم کار و کاسبی تون، ممکنه به ۵ تا ۱۰ موضوع کلی برسین. اگه وبلاگ نویس هستین، این سرفصلا می تونن دسته بندیای موضوعی کلی سایت شما باشن. خود رو به جای مخاطب یا مشتری خود بذارین. اونا به دنبال چه موضوعاتی می گردن که ممکنه از طریقشان به شما برسن؟

مرحله دوم: این موضوعات کلی رو با کلمات کلیدی مناسب تغذیه کنین. حالا که موضوعات کلی کار رو تعیین کردین، وقت اون رسیده که کلمات کلیدی مربوط به هر موضوع رو مشخص کنین. اینا همون کلمات کلیدی هستن که باور دارین می تونن شما رو در صفحات یافته های جستجو یا همون SERPها بالا بکشن. مشتریِ هدف شما، شایدً در موتورهای جستجو به دنبال این کلمات کلیدی یا عبارات می شه. مثلا، اگه یکی از موضوعات مورد نظر شما “بازاریابی دیجیتال” است، ممکنه در این مرحله به اینجور فهرستی برسین:

دیجیتال

  • وسایل بازاریابی دیجیتال
  • چیجوری واحد بازاریابی دیجیتال خود رو راه اندازی کنیم؟
  • بازاریابی دیجیتال یعنی چه؟
  • فرقای بازاریابی سنتی و دیجیتال
  • نرم افزارهای بازاریابی دیجیتال
  • بازاریابی ایمیلی

به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که فهرست به دست اومده در این مرحله، هنوز پایانی نیس و نیاز به بررسی و دستکاری داره.

مرحله سوم: درباره عبارات جستجوی در رابطه تحقیق کنین. این مرحله نیاز به کمی خلاقیت داره. اگه هنوز احساس می کنین کلمات بیشتری باقی مونده ان که باید وارد فهرست خود کنین، از امکان Auto Complete گوگل کمک بگیرین تا دریابید مردم به دنبا چه کلمات کلیدی دیگری می گردن که هنوز به فکر شما نرسیده. در پایین صفحه یافته های جستجو هم می تونین پیشنهادهای گوگل رو واسه کلمات کلیدی در رابطه دیگه ببینین.

خلاقیت

مرحله چهارم: مطمئن شید که فهرست شما، ترکیبی از کلمات کلیدی اصلی و کلمات کلیدی طولانیه. در قسمتای بالاتر این مطلب درباره اهمیت موضوع توضیح دادیم و دیگه به جزئیات بیشتر نخوایم پرداخت. ترافیکی که از کلمات کلیدی Long Tail روونه سایت می شن، معمولاً مربوط به مخاطبانیه که با موضوع کار شما نزدیکی بیشتری داشته و شایدً کاربرانی حرفه ای تر هستن اما این به این معنی نیس که کلمات کلیدی اصلی و کوتاه تر نباید در فهرست شما حضور داشته باشن.

مرحله پنجم: کار رقبایی رو که از کلمات کلیدی شما استفاده می کنن زیر نظر بگیرین. لزومی نداره هر کاری که رقبای شما انجام میدن شمام مثلً انجام بدین. این مسئله درباره کلمات کلیدی هم صادقه. اگه یه کلمه واسه حریف شما مهمه، حتماً واسه شما نباید مهم باشه، اما به هرحال دونستن اینکه رقبا از چه کلمات کلیدی واسه جذب ترافیک استفاده می کنن اهمیت زیادی داره. کار شما باید متمرکز بر دو جنبه جور واجور باشه: بهتر شدن وضعیت خودتون در مورد کلمات کلیدی مورد استفاده رقبا، و پرداختن به کلماتی که رقبا هنوز به سمت اونا نرفته ان. یکی از وسایل قدرتمندی که می تونه در این مرحله به شما کمک کنه، SEMrushه.

مرحله ششم: از گوگل ادوردز یا وسایل مشابه واسه رسیدن به کلمات کلیدی بهتر استفاده کنین. درباره این یکی هم در بالا توضیح دادیم؛ وسیله Keyword Planner گوگل فرصتی عالی واسه بررسی وضعیت کلمات کلیدی و انتخاب بهترینا در میان اوناس. گوگل ترندز هم می تونه واسه رصد روندها و حتی پیش بینی وضعیت این کلمات در آینده به شما خیلی کمک کنه.

آماده حرکت به مرحله بعدی هستین؟ در فصل آینده درباره اثرات کیفیت کار و محتوای شما بر رتبه سایت تون به به بحث می پردازیم.

موضوعات مرتبطسئو و بهینه سازی سایتتحقیقات بازار

 

طراحی و پیشرفت سایت براساس اصول سئو

 

 

در بحث دور و بر این مقاله شرکت کنین! ارسال دیدگاه

 

نیاز به مشاوره بیشتر دارین؟ واسه صحبت با کارشناسان نوین تماس بگیرین.

۰۲۱-۶۳۴۰۴ ۵ دقیقه رایگان

علی بلوری

علی بلوری هستم، چند سالی هست که در مورد بازرگانی، بازاریابی دیجیتال و تولید محتوای آنلاین فعالیت می کنم و به دلیل علاقه فراوانم به تکنولوژی، اینترنت و کار و کاسبیای آنلاین، افتخار همکاری با رسانه دیجیتال مارکتینگ نوین رو دارم.

پیشنهاد میکنیم این مقالات رو هم بخونین

پیج رنک چیه؟ – آموزش افزایش پیج رنک گوگل

اسکیما چیه و چیجوری با اون سایتمون رو نشونه گذاری کنیم؟

به چه دلیل محتوای سایت تون بک لینک نمی گیره؟
فایل Robots.txt چیه و چیجوری میشه اونو ساخت؟