دانلود پایان نامه ارشد رشته مدیریت

عنوان کامل پایان نامه :

 مطالعه عوامل موثر بر پذیرش بانکداری اینترنتی در ایران (مطالعه موردیبانک پارسیان)

قسمتی از متن پایان نامه : 

کمبود سرمایه‌های انسانی مناسب برای پیشبرد بانکداری الکترونیکی در ایران

امروزه سرمایه‌های انسانی یکی از مهمترین و شاید کمیاب ‌ترین منابع در دنیای پیچیده فناوری‌های جدید ارتباطی و اطلاعاتی به شمار می رود. در مباحث توسعه فناوری اطلاعاتی و ارتباطی، منابع انسانی همان قدر مورد توجه قرار می‌گیرد که منابع مالی و فناوری مورد توجه هستند. کشوری که دارنده منابع انسانی ماهر، مبتکر، خلاق و متخصص در این عرصه باشد به گونه قطع از توان رقابت بسیار بالایی در کسب این فناوری، بهره مند و حتی به عنوان پیشرو در این عرصه مطرح خواهد بود. آن چه که امروزه کشورهای جهان سوم مانند ایران را در تنگنا قرار داده کمبود نیروی انسانی ماهر و متخصص فناوری اطلاعات می باشد. فرار سرمایه‌های انسانی که به فرار مغزها معروف می باشد نیز مزید بر علت شده می باشد و این مشکل را تشدید کرده می باشد.

سرمایه انسانی از ابعاد مختلف قابل مطالعه می‌باشد. یک بعد آن مربوط به دانش عمومی جامعه می باشد، در صورتیکه سطح سواد عمومی و توان بهره گیری از فناوری روز در کشور مناسب باشد، عامل مناسبی در جهت تحرک کل جامعه به سمت و سوی بهره گیری از پیشرفت های فناوری خواهد بود. دانش عمومی در کشورهای جهان سوم به علت های پایین بودن سطح کل فرهنگ جامعه، زندگی روستایی، پایین بودن سطح سواد، نارسایی‌ها و فقر اقتصادی، سیاسی و اجتماعی، در سطح نازلی قرار دارد پس به عنوان یک مانع بسیار بزرگ در جهت گسترش شبکه‌های ارتباطی جدید در آن جامعه به شمار می رود. بالا بردن و ارتقاء سطح دانش عمومی مستلزم صرف زمان و هزینه می باشد. آنچکه قطعی و صد در صد به نظر می رسد این می باشد که هر قدر کشورها در این زمینه تعلل یا تحرک به خرج دهند به همان اندازه و شاید با ضریب شتاب بیشتری در دنیای به شدت در حال پیشرفت فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی که آن را به صورت یک دهکده کوچک جهانی در خواهد آورد، عقب مانده و از گردونه خارج شده و یا همپا و هم‌ سطح آن حرکت خواهند نمود.

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

بعد دیگر عامل سرمایه انسانی را می‌توان از نگاه سازمان ها و شرکت ها مورد مطالعه و تجزیه و تحلیل قرار داد. سازمان ها و شرکت هایی که خود را موظف به بهره گیری از شیوه بانکداری الکترونیکی می‌دانند، بایستی توان نیروی انسانی خود را در این خصوص بالا ببرند، چراکه اگر به عنوان مثال در مدل بانکداری الکترونیکی حتی تمامی کارکنان و عوامل بانکی به خوبی از عهده مسائل تخصصی در بهره گیری و بکارگیری این مدل برآیند، در صورت نارسا بودن توان بهره گیری کاربران (سازمان ها، عموم مردم، تجار)، فعالیت بانکداری الکترونیکی ناقص خواهد ماند. سازمان هایی که خود را موظف به بهره گیری از فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی روز می‌دانند از بعد نیروی انسانی نیز حتماً و قطعاً بایستی در سطح مناسبی قرار گرفته باشند. به گونه کلی می‌توان گفت عامل نیروی انسانی به عنوان مهمترین عامل در زمینه کسب فناوری‌های جدید و توسعه آن به شمار می رود و کشورهایی که می‌خواهند در این زمینه پیشرفت داشته باشند بایستی در زمینه آموزش نیروهای متخصص و کارآمد، افزایش دانش عمومی و حرفه‌ای عاملان فعالیت های فناوری‌ های ارتباطی و اطلاعاتی و نیز افزایش دانش عمومی و حرفه‌ای کارکنان سازمان های ذیربط در طریقه فعالیت های بانکداری الکترونیکی و دیگر ابزار جدید ارتباطی و اطلاعاتی و ارائه ‌دهندگان خدمات جدید، سرمایه ‌گذاری کنند. این موضوع برای کشورهای در حال توسعه و به ویژه ایران امری اجتناب‌ ناپذیر می باشد، چراکه با پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی و افزایش فعالیت های تجاری داخلی و بین‌المللی، به علت جهت‌ گیری اعضای این سازمان به سمت فعالیت های تجاری الکترونیکی و تعهد اعضا به سمت الکترونیکی کردن فعالیت های تجاری و بانکی، پرداختن به عامل نیروی انسانی یک اصل مهم می باشد و توجه ویژه و خاصی را می‌طلبد .

 

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

1.تبیین ارتباط بین عوامل خارجی و  پذیرش بهره گیری از  بانکداری اینترنتی .

  1. تبیین ارتباط بین سهولت درک شده و پذیرش بهره گیری از بانکداری اینترنتی .
  2. تبیین ارتباط بین سودمندی درک شده و پذیرش بهره گیری از بانکداری اینترنتی.
  3. تبیین ارتباط بین اعتماد و پذیرش بهره گیری از بانکداری اینترنتی .

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : مطالعه عوامل موثر بر پذیرش بانکداری اینترنتی در ایران (مطالعه موردیبانک پارسیان)  با فرمت ورد