مهمترین فاکتورهای سئو سایت گوگل

مهمترین فاکتورهای سئو سایت گوگل کدوما هستن و چیجوری میشه فهمید که چه عواملی در بهینه سازی موتورهای جستجو تاثیر گذاره؟
در این مقاله لیست کاملی از عواملی که باعث رتبه بندی سایت شما می شه جمع آوری شده.
بعضی از اونا ثابت شدن و بعضی هم جای بحث دارن. همه اونا رو می تونین اینجا پیدا کنین.
۱- سن دامنه: مت کاتز در  ویدیو منتشره شده میگه:
فرق بین دامینی که ۶ ماه تا یه سال داره، زمان زیادی نیس، این مورد شاید اهمیتی نداشته باشه ولی سن دامنه هم یکی از ملاکای رتبه بندیه.
۲- کلمات کلیدی در دامنه های سطح بالا ظاهر می شه:
یا بهتره بگم بودن کلید واژه در دامنه باعث افزایش رنک میشه؟
از کلمات کلیدی به صورت افراطی استفاده نکنین، اما خوبه که از کلمات کلیدی در دامین خود استفاده کنین.
۳- کلید واژه اولین کلمه در دامین:
دامنه ای که با یکی از کلید واژه های هدف خود شروع می شه یه سطح بالاتر از سایت هاییه که هیچ کلید واژه ای در میان یا آخر دامنه خود ندارن.
۴- طول ثبت دامنه: یکی از اختراعات گوگل:
ارزش دامنه (به صورت قانونی) هایی که به صورت چند ساله اجاره می شن در حالی که ورودی غیر قانونی دارن ، با احتمال خیلی کم بیشتر از یه سال استفاده می شن.
پس،وقتی زمان یه دامنه منقضی می شه در آینده می تونه یکی از فاکتورهای پیش بینی قانون یه دامنه استفاده شه.
۵- کلید واژه در نام زیر دامنه:
سایت Moz در سال ۲۰۱۱ توافق کردد که وجود یه کلید واژه در زیر دامنه می تونه باعث تقویت رتبه سایت شه.

توافق

۶-مالکیت بی ثبات (از راه  whois):
ممکنه به گوگل بگه گذشته این سایت رو دوباره تنظیم کنه و لینکایی که به دامنه اشاره دارن رو خنثی کنه.
۷-دامنه مناسب دقیق:
اگه سایت شما یه سایت کیفیت خیلی خوبی داشته باشه، EMD ممکنه به شما یه لبه بده.اما اگه به سایتایی با کیفیت پایین برسن، بروزرسانی EMDممکنه به اونا آسیب برسونه.
۸-روشن نبودن خودکار whois:
می تونه تاثیر منفی بزاره اما وقتی که شما چندین عوامل رو با هم می گیرین، بیشتر متفاوتره تا از مدیریت  اشخاصی که یه سایت یا چندین سایت دارن.(کمی سنگین)
۹-جریمه صاحب دامنه:
اگه گوگل فرد خاصی رو به عنوان اسپمر شناسایی کنین، سایتای دیگه که واسه این شخصه رو مورد حساسیت شدید قرار داده و به بدقت بررسی می کنه.

اسپم

۱۰- پسوند TLD کشور:
داشتن کد کشور در سطح دامنه (.cn, .pt , .ca) به رتبه بندی سایت که مربوط به یه کشور خاصه کمک زیادی می کنه … اما تواناییای سایت رو در رتبه بندی در سراسر جهان محدود می کنه.
(com. یه دامنه سطح بالای عمومیه و دامنه ir. که واسه ایرانه یه دامنه سطح بالای کشوریه)
۱۱- کلمات کلیدی در عنوان برچسبا:
عنوان برچسب یه صفحه وب،دومین عامل مهم بعد از محتواست و در نتیجه باعث ایجاد سیگنالای قوی سئو در صفحات فعال می شه.
۱۲- عنوان برچسبایی که با کلمات کلیدی شروع می شن:
کارایی بهتری نسبت به برچسبایی که با یکی از کلمات کلیدی پایان پیدا میکنه دارن.(یه کلک کوچیک اما بزرگ واسه سئو سایت شما!؟)
۱۳- کلمات کلیدی در توضیحات برچسب:
یکی دیگه از سیگنالای در رابطه. الان اهمیت خاصی نداره، اما می تونه باعث ایجاد کمی فرق باشه.
۱۴-کلمات کلیدی با ویژگی تگ H1:
تگ H1 دومین عنوان برچسبه که سیگنالای در رابطه رو به گوگل می فرستد.
۱۵- کلمات کلیدی که بیشتر در اسناد استفاده می شه:
داشتن یه کلید واژه که نسبت به دیگر کلمات کلیدی بیشتر ظاهر شده و جلب نظر می کنه هم یکی از اعمال مهمیه که باعث فرستادن سیگنالای در رابطه می شه.
۱۶- اندازه محتوا:
محتواهایی با حجم زیاد وسعت گسترده تری رو نسبت به مقالات سطحی کوتاه پوشش میدن.
۱۷- چگالی کلمات کلیدی:
هر چند این مورد مهم چندانی نبود در گذشته اما چگالی کلمات کلیدی هنوز  جزو مواردیه که گوگل واسه تعیین موضوع صفحه ازش استفاده می کنه. اما استفاده بیخود از این عامل می تونه به سایت شما آسیب بزنه.
۱۸- مخفی سازی معنایی کلمات کلیدی در محتوا (LSI):
کلمات کلیدی LSI به موتورهای جست و جو کمک می کنه تا معانی متفاوتی رو از کلمات استخراج کنن (اپل یه شرکت کامپیوتر با اسم یه میوه) موجود بودن و نبودن کلمات LSI تاثیر زیادی در ایجاد سیگنالای با کیفیت واسه محتوا میشه.
۱۹-کلمات کلیدی LSI در برچسبا و توضیحات اونا:
این مقاله رو حتما بخونید:کلمات کلیدی LSI چیه؟
مثل محتوای صفحات وب،وجود کلمات کلیدی LSI در صفحه برچسب متا شاید به گوگل کمک می کنه تا کلمات هم معنی رو تشخیص بده.هم اینکه ممکنه به عنوان یه سیگنال در رابطه بکنه.
۲۰- سرعت بارگیری صفحات وب با HTML:
سرعت بارگیری صفحات هر دو از فاکتورهای مهم موتور جست و جوی گوگل و بینگه.عنکبوت موتورهای جست و جو می تونن سرعت سایت رو به صورت تقریبا دقیق براساس کد صفحه و اندازه فایل تخمین بزنن.
۲۱- مطالب تکراری در سایت:
محتواهای برابر در سایتای مشابه (حتی با کمی تغییر) می تونه یه اثر منفی از دید موتورهای جست و جو باشه.
۲۲- (Rel=Canonical) نوشتن استاندارد سئو سایت:
استفاده درست از این تگ باعث جلوگیری از دیده شدن محتوای تکراری سایت به وسیله موتورهای جست و جو می شه.
این مقاله رو حتما بخونید:Rel=Canonical نوشتن استاندار سئو سایت چیه؟
۲۳- سرعت بارگیری سایت در مرورگر کروم:
ممکنه گوگل از اطلاعات کاربران کروم واسه بهتر کردن زمان بارگزاری صفحات و هم اینکه سرعت حساب سرور، CDN و سایتایی بدون زبانHTML استفاده کنه.
۲۴- بهینه سازی تصاویر:
تصاویر صفحات فعال، سیگنالای در رابطه رو از راه نام فایل، تعریف تگ ALT واسه تصویر ، عنوان و توضیحات واسه موتورهای جست و جو می فرسته .
۲۵- تاخیر در بروزرسانی محتوا:
گوگل کافئین از محتواهایی که تازگیا بروزرسانی شدن پشتیبانی می کنه مخصوصا واسه جست و جوهای حساس به زمان.این عامل مهم رو جدی بگیرین، گوگل اطلاعات بروزرسانی صفحات رو واسه کابران نمایش میده.
۲۶- تاریخ به روز رسانیا:
صفحات سایت شما بیشتر در چه بازه های وقتی بروزرسانی می شه؟ روزانه؟ هفتگی؟ هر ۵ سال؟ فرکانس بروزرسانی صفحات شمام می تونه نقش مهمی در رتبه بندی اجرا کنه.
۲۷-کلمات کلیدی برجسته یا بلد:
داشتن یه کلید واژه در میان ۱۰۰ کلمه از محتوای صفحه هم کمک زیادی در فرستادن سیگنالای در رابطه می کنه.
۲۸-کلمات کلیدی با تگای H2 و H3:
داشتن کلمات کلیدی که در زیر عنوانا با فرمتای H2 و H3 ظاهر می شه می تونه باعث ارسال سیگنالای در رابطه ضعیف باشه.
۲۹- کیفیت لینکای خارجی:
لینکای خارجی باعث اقدار سایت شده و سیگنالای با ارزشی رو به گوگل می فرستد.
۳۰- دستور زبون و تلفظ:
دستور زبون و املای درست کلمات باعث ایجاد سیگنالای با کیفیت می شه، هر چند Cutts پیامای متفاوتی در ۲۰۱۱ درباره مهم بودن این موضوع اعلام کرد.
۳۱- محتوای هم زمان:
محتوا در صفحه اصلیه؟اگه کپی شده از صفحات ایندکس شده درگوگله، مثل صفحات اصلی  در صفحات مکمل خود خوب رتبه بندی نمیشه.
۳۲- محتواهای به درد بخور تکمیلی:
طبق اسناد، محتوایای به درد بخور، شاخص کیفیت صفحه س  و هم اینکه رتبه بندی گوگل
تاکید:طبق اسناد ، محتوایای به درد بخور (رفع نیاز کاربر)، شاخص کیفیت صفحه س و هم اینکه رتبه بندی گوگل
مثل امکاناتی چون مبدل ارز، ماشین حساب، بهره وام و دستور العملای تعاملی.
۳۳-با موضوع لینک خارجی سیگنال سئو بدین و از لینک دادن نترسین
۳۴- کلید واژه هایی با کلمات سفارشی:
واقعا منظور کلمات کلیدیه که در محتوای صفحات به صورت عمومی نسبت به  عبارت کلیدی مشابه باعث رتبه بندی بهتر می شن.
واسه درک و مثال: در نظر گرفتن یه جست و جو واسه ” تکنیکای اصلاح گربه “
یه صفحه واسه عبارت “تکنیکای اصلاح گربه “می تونه رتبه بهتری نسبت به صفحه که واسه عبارت ” تکنیکایی واسه اصلاح گربه” بهینه شده، باشه.
این یه مثال عالیه واسه اینکه درک کنیم به چه دلیل جست و جو کننده ما این قدر مهمه
۳۵- تعداد لینکهای خارجی:
تعداد زیادی لینکای فالو یا dofollow ممکنه به سایت آسیب بزنه.
۳۶- چند رسانه ای:
تصاویر، فیلما و دیگه عناصر چند رسانه ای ممکنه نه صددرصد به عنوان یه سیگنال با کیفیت محتوایی عمل می کنه.

منبع: http://fumblog.um.ac.ir/fumindex.php?blogId=569