دانلود پایان نامه ارشد رشته مدیریت

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

عنوان کامل پایان نامه :

 تاثیر استراتژی مدیریت هزینه بر عملکرد مالی بلند مدت شرکت انتقال گاز ایران

قسمتی از متن پایان نامه :

مدیریت استراتژی و مدیریت هزینه استراتژیک

مدیریت راهبردی اثربخش، تأثیر مهمی در موفقیت شرکت یا سازمان دارد. افزایش سطح رقابت در عرصه بین­المللی، فناوری­های جدید و تغییر در فرآیند کسب و کار موجب شده تا مدیریت هزینه پویایی و اهمیت بیشتری نسبت به قبل پیدا کند. مدیران  بایستی همیشه توجه رقابتی داشته باشند و برای این مقصود وجود استراتژی رقابتی در شرکت ضروری می باشد.

توجه استراتژیک باعث می گردد مدیر به پیش­بینی تغییرات بپردازد و محصولات و فرآیند تولید آنها براساس تغییرات پیش بینی شده در تقاضا و نیازهای مشتریان طراحی شوند. در چنین محیطی انعطاف­پذیری اهمیت دارد. با در نظر داشتن تقاضای روز افزون برای بهره گیری از مفاهیم جدید مدیریتی (نظیر تجارت الکترونیک، سرعت و انعطاف پذیری تولید) توانایی شرکت برای انجام تغییرات سریع و همگامی با پیشرفت­ها از اهمیت بسزایی برخوردار کرده می باشد. چرخه عمر محصول از زمان معرفی محصول جدید تا خروج آن از بازار بسیار کوتاه خواهد گردید. دیگر موفقیت­های کوتاه­مدت ضامن تداوم فعالیت موفق شرکت در آینده نخواهد بود.

تاکید بر استراتژی، مستلزم فکر خلاق و نظری یکپارچه می باشد. مقصود از توجه یکپارچه یعنی توانایی برای شناسایی و حل معضلات از چندین بعد با کمک پرسنل چندمهارته که خود را مسئول تنها یک کار نمی دانند. در این توجه بجای اینکه مشکل در قالب یک وظیفه قرار گیرد (مثلا مشکل تولید، مشکل بازاریابی، یا مشکل تامین مالی و حسابداری و …) یک گروه چند وظیفه­ای با بهره گیری از رویکرد یکپارچه و ترکیب مهارت­های گوناگون بصورت همزمان کوشش در برطرف کردن معضلات می کنند. چنین رویکرد یکپارچه­ای در یک محیط رقابتی و پویا ضروری می باشد. تمرکز شرکت بر پاسخ­گویی و جلب رضایت مشتری نیازمند آن می باشد که تمام پرسنل و منابع شرکت در جهت برآورده ساختن این هدف گام بردارند. از آنجا که بطور روزافزون اهمیت مباحث استراتژیک، برای مدیران بیشتر می گردد، مدیریت هزینه نیز از یک تأثیر سنتی (تعیین بهای تمام شده محصولات و کنترل عملیات) بیرون آمده و تاکید خود را بر مدیریت بهای تمام شده استراتژیک قرار داده می باشد. پس، مدیریت هزینه استراتژیک عبارت­می باشد از تهیه اطلاعات مدیریت هزینه به مقصود تسهیل در انجام اولین و اصلی ترین وظیفه مدیر یعنی مدیریت استراتژیک (نیکبخت و دیانتی، 1390، 27).

سوالات یا اهداف این پایان نامه : 

هر پژوهش با مسئله­ای شروع می­گردد و با تشریح مسئله یا مشکل، اهداف پژوهش در جهت حل آن مسائل پایه­گذاری می­گردد پس، پژوهش حاضر در جهت برآوردن اهداف زیر می­باشد­.

1-5-1- اهداف علمی پژوهش

  1. کمک به بهبود تصمیم گیری بهره گیری کنندگان صورت های مالی
  2. بهبود روش­های مدیریت هزینه جهت افزایش بازدهی شرکت­ انتقال گاز ایران
  3. تعیین تاثیر مدیریت هزینه بر عملکرد مالی شرکت انتقال گاز ایران
  4. تعیین تاثیر مدیریت هزینه بر بازده بلند مدت دارایی ها

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : تاثیر استراتژی مدیریت هزینه بر عملکرد مالی بلند مدت شرکت انتقال گاز ایران  با فرمت ورد