کمپین های بازاریابی یکپارچه: موفقیت در رسانه های سنتی و دیجیتال

کمپین های یکپارچه خواستار ترکیبی از ارتباطات مداوم و مکمل هستند. امروزه برای بازاریابان دیجیتالی ، بسترهای مختلفی از سیستم عامل وجود دارد که می توانند رویکرد چند نظم و انضباطی خود را توسعه دهند و این چیزی نیست که نتوانید آن را نادیده بگیرید ، به طوری که ۷۲٪ از مشتریان می خواهند از طریق مبارزات یکپارچه با مارکها ارتباط برقرار کنند.

دیجیتال

مطمئن نیستم از کجا شروع کنم؟ ما نمونه هایی از کلاس را برای الهام بخشیدن از استراتژی خود و کمک به شما در بهره گیری از بهترین تکنیک های سنتی و دیجیتال به شما کمک کرده ایم.

سنتی در مقابل رسانه جدید و رابطه آنها

امروز ما شاهد تغییر بی سابقه ای در بازاریابی هستیم و به عنوان مصرف کنندگان و متخصصان تقریبا در هر حوزه ای ، چاره ای نداریم که بتوانیم با آن کنار بیاییم. این احتمالاً برای هزاره ها و نسل های جوان که در عصر دیجیتال پرورش یافته اند ، مشکلی ندارد ، اما بازاریابی دیجیتال ممکن است برای یک جمعیت سالخوردگی کارایی چندانی نداشته باشد.

مشکلی

با توجه به این واقعیت اساسی در مورد دو واسط مختلف ، آیا نیاز به یک رویکرد یکپارچه یا ترکیبی وجود دارد؟ پاسخ بله است. دلیل این امر این است که مصرف کنندگان هنوز به انواع مختلف علاقه دارند. بسیاری هنوز تلویزیون معمولی را تماشا می کنند ، هنوز هم روزنامه ها را تحویل می گیرند ، به رادیو درایو گوش می دهند تا کار کند و هنوز هم در رویدادهای اجتماع بروشور را انتخاب می کند.

آنچه انجام می شود

بنابراین ، آیا هنوز هم می توان از بازاریابی سنتی و دیجیتال به طور همزمان استفاده کرد و اگر چنین است ، چه نوع تعادل مناسب است؟ یک قانون بزرگ این است که ، اگر تبلیغات سنتی هنوز کار می کند ، آن را کنار نگذارید – اما هنوز هم می توانید عناصر رسانه های دیجیتالی را وارد کنید تا این مصرف کنندگان از حضور آنلاین شما مطلع شوند.

مهم این است که مصرف کنندگان به اشکال جدید رسانه ای روی آورند زیرا مکان های عالی برای انجام تحقیقات مصرف کننده ارزان است. با این حال ، ترفند این است که مخاطبان خود را به سمت یک سکوی دیجیتال در انتخاب خود سوق دهید و آنها را در آنجا نیز درگیر کنید.

به طور کلی ، بازاریاب های دیجیتال باید تراز خوبی از رسانه های سنتی و جدید را انتخاب کنند که با بودجه و اهداف شما مطابقت دارد. رسانه های جدید بسیار ارزان تر هستند ، اما ممکن است شما مخاطب را در آنجا نداشته باشید (هنوز). استفاده از یک ترکیب استراتژیک هنوز هم می تواند بسیار موفق باشد.

یک کمپین بازاریابی یکپارچه چیست؟

براساس bcg.com ، برخی از بازارها در حال حاضر بیش از ۴۰٪ بودجه بازاریابی خود را به فعالیت های دیجیتال اختصاص می دهند ، که ۶۰٪ آن را احتمالاً به شکل های سنتی تبلیغات اختصاص می دهد ، باقی می گذارد. اما این فقط یک یا دیگری نیست؛ ایده ایجاد یک کمپین یکپارچه یکی از عناصر مختلف است که شامل روابط عمومی ، بازاریابی مستقیم ، رسانه های اجتماعی ، تبلیغات تلویزیونی ، YouTube و غیره می شود.

یک کمپین بازاریابی یکپارچه می تواند اشکال مختلفی به خود بگیرد ، اما ایده اصلی این است که آنها به طور معمول منجر به بیش از یک نتیجه می شوند – بنابراین ، به عنوان مثال ، افزایش x٪ در دنبال کنندگان و همچنین حضور در یک رویداد خاص.

مطالعه موردی نمونه های استراتژی های یکپارچه

در اینجا برخی از مطالعات موردی رسانه های دیجیتالی و سنتی است که نشان می دهد که رویکرد یکپارچه چقدر مؤثر است در هنگام اجرای استراتژیک.

Clorox

شرکت Clorox از سال ۱۹۱۳ میلادی آغاز به کار کرده است ، بنابراین تاریخچه عمیقی در استفاده از تبلیغات رادیویی ، تلویزیونی و روزنامه ای برای فروش محصولات خود دارد. چند سال پیش ، آنها با کمک رسانه های اجتماعی یک اجتماع آنلاین را راه اندازی کردند که با شروع سال تحصیلی مطابقت داشت. صفحه توییتر آنها که آخر هفته بود ، پر روند بود و این وبلاگ به دلیل اطلاعات مفید خود توسط مادران رسانه های اجتماعی در سراسر جهان شناخته شد.

اپل

اپل یک کار استراتژی بازاریابی یکپارچه و یکپارچه که ترکیب فروشگاه های زیبا با یک تجارت مبتنی بر وب سنگین است ، انجام می دهد و هرکدام با طراحی دیگر مطابقت دارند. یک قوام در اینجا وجود دارد که نه تنها قابل تشخیص بلکه راحت است. وقتی در خیابان قدم می زنید ، می دانید که چیست و وقتی به صورت آنلاین می روید ، می دانید کجا می روید.

ادویه قدیمی

کمپین “Spice Man” اندکی پس از انتشار اولین تبلیغ تلویزیونی ، آنلاین آغاز شد. زمانبندی تلفیقی کپی و استراتژیهای اجتماعی عجیب و غریب ، زمان بندی بی ارزش و هدفمند بود. این شرکت پیش از این به تبلیغات تلویزیونی و فیلم وابسته بود و به سطح خاصی از آشنایی بصری می داد. فقط بعد از ادغام استراتژی های مختلف اجتماعی و همچنین تبلیغات بنر و فیلم ، شروع به جلب توجه زیادی از طریق وب سایت به این برند کرد.

پورشه

این که آیا ما “مردم اتومبیل” هستیم یا نه ، بیشتر ما نمی توانیم در مقابل تحسین صاف مقاومت کنیمخطوط یک ماشین زیبا و با کیفیت بالا مانند پورشه. و در دو سال گذشته ، آنها در حال دور شدن از بازاریابی سنتی و استفاده از یک رویکرد یکپارچه و یکپارچه از طریق رسانه های اجتماعی بودند تا مردم را در زندگی واقعی گرد هم آورد.

پورشه از ترکیبی از وقایع ، اجتماعی ، ویدئویی و رادیویی استفاده کرد تا حول محور محصولات خود ایجاد کند. آنها برای ایجاد تجربیات در زمان واقعی برای طرفداران خود ، در سیستم عامل هایی مانند اینستاگرام و توییتر بسیار فعال بودند و حتی برای ارتباط با آنها می توان به جریان بعد از این رویداد در کنار فیلم ۳۶۰ درجه نیز اشاره کرد.

سورپرایز Lidl

زنجیره سوپرمارکت تخفیف Lidl هنوز بسیاری از بازاریابی های خود را در تبلیغات تلویزیونی پایه گذاری می کند. در اقدامی مبتکرانه در سال ۲۰۱۴ ، آنها کمپین #lidlsurprises را آغاز کردند ، که یک رویداد انحصاری در بازار کشاورزان را ترویج کرد. این رویداد در بلاگوسفر مواد غذایی و از طریق آگهی های تبلیغاتی در فروشگاه ها تبلیغ شد. نمونه ها در این رویداد بیرون داده شدند ، و همه چیز توسط کاغذ – پلاستیک و پلاستیکی – در دسترس نبود تا آنها بتوانند وسایل کم هزینه خود را به خانه ببرند.

این ترکیبی از مسئولیتهای مربوط به محیط زیست ، بازاریابی چند کانال و ارائه نمونه های رایگان از کالاهای خوشمزه ، خصوصاً مورد توجه خانواده غذایی و جمعیت متمرکز به سبز در شرق لندن است. یکی از کلیدهای این کمپین در واقع استفاده از رسانه های اجتماعی برای گرد هم آوردن مردم به چهره به چهره برای یک هدف معنادار اما هنوز هم عملی بود.

محیط زیست

چرا بازاریابی اینترنتی باید یک کانون باشد

در اینجا چند دلیل اصلی وجود قوانین بازاریابی آنلاین آورده شده است:

بازاریابی دیجیتال با کسری از هزینه ، شبکه گسترده ای را جذب می کند

شرکت های بزرگ در روز گذشته میلیون ها دلار برای تبلیغات تبلیغاتی خرج می کردند (بیشتر در صورت جهانی بودن) که ممکن است پرداخت کنند یا ممکن است پرداخت نکنند. امروز ، رسیدن به یک مخاطب جهانی اساساً به صورت رایگان و طی چند ثانیه امکان پذیر است. بنابراین ، شرکت هایی که تعجب می کنند چه مقدار از بودجه خود را باید برای بازاریابی دیجیتال اختصاص دهند ، احتمالاً نیازی به نگرانی بیش از حد نخواهند داشت ، زیرا این نوع انتقال با ریسک کم و پرخاصیت است.

دلار

تعامل تعاملی

امروزه فرصت های بیشتر و بیشتری برای برقراری ارتباط با مخاطبان از هر مکانی از طریق بازاریابی اجتماعی بلکه از طریق تکنیک های نوآورانه پیام رسانی شخصی مانند chatbots وجود دارد. VR نمونه دیگری از بازاریابی تجربی است که می تواند باعث شگفتی مارک ها شود.

ردیابی دقیق اندازه گیری های مشتری

این نوع کمپین های دیجیتال اجازه می دهد تا داده های زیادی به راحتی ردیابی شوند که می توانند برنامه های تجاری آینده را نیز آگاه سازند. بنابراین ، شما نه تنها می توانید اندازه گیری کنید که چقدر موفقیت آمیز در مبارزات انتخاباتی است ، بلکه می توانید مجموعه ای از اطلاعات مشتری را در هنگام انجام این کار جمع آوری کنید. در روز ، هیچ راهی برای انجام این کار به صورت دقیق یا سریع وجود نداشت.

نتیجه گیری

یک مضمون مشترک بین این نمونه های مبارزات انتخاباتی وجود دارد ، و آن این است که مردم را گرد هم می آورد و به آنها چیزی با ارزش می دهد بسیاری از این مارک ها تکنیک های مبتنی بر رویداد را با رسانه های اجتماعی و پیامدهای محاکمه یا آزمایشات محصول ترکیب کردند. بسیاری از زوایای مختلف شما می توانید بکشید ، اما به نظر می رسد مضامین اصلی در اینجا:

     

  • به موقع بودن
  •  

  • یک تجربه در زمان واقعی
  •  

  • نوعی از رسانه های اجتماعی قبل ، حین و بعد از وقایع پشتیبانی می کنند
  •  

  • انگیزه ای برای مشارکت ، مانند نمونه های رایگان

اگر یک متخصص بازاریابی هستید که می خواهید در مورد استراتژی بازاریابی دیجیتال اطلاعات بهتری کسب کنید ، می خواهید راه های ادغام تبلیغات سنتی با رسانه های جدید را در اسرع وقت کشف کنید. پیدا کردن یک استراتژی محکم که برای تجارت شما مؤثر باشد و همچنین تعادل پایدار بین این دو ، مهم خواهد بود برای کلی ROI و وفاداری به برند شما.