7 درمان خانگی برای درد مفاصل | تغذیه سالم

7 درمان خونگی واسه درد مفاصل

وقتی که درد مفاصل زیاد میشه به دنبال آرامش سریع درد هستین. اما ممکنه دوست نداشته باشین از مسکنا استفاده کنین به خصوص اگه از مشکلات جانبی اونا یا تداخلشان با بقیه مواد دارویی نگران باشین.

درد مفاصل

ممکنه به کار گیری دارو به تنهایی کمکی به شما نکنه و به دنبال روش غیر دارویی واسه آرامش و درمان درد خود باشین. به کار گیری یخ یا گرما واسه این دردها عالیه اما تنها گزینه پیش روی شما نیس. در این مقاله می خوایم 7 مورد از درمانای طبیعی و خونگی واسه درد مفاصل رو بگیم.

1. از سوزن و طب سوزنی استفاده کنین:

طب سوزنی

تحقیقات محققان نشون میده که طب سوزنی می تونه درد مفاصل رو بهتر کنه. یه بررسی مروری در سال 2013 نشون داد که به کار گیری طب سوزنی می تونه در بهبود درد و سفتی در افراد گرفتار به فیبرومیالژیا (یه جور روماتیسم بافت همبند) اثر داشته باشه. پس اگه از سوزن هول و هراسی ندارن بهتره چند جلسه طب سوزنی رو امتحان کنین. فقط یادتون باشه که واسه دریافت نتیجه باید چند جلسه از این طب استفاده کنین.

2. از آب درمانی بهره مند شید:

آب درمانی

شنا کردن، ایروبیکای آبی و بقیه فعالیتای مربوط به آب می تونه انعطاف پذیری و قدرت بدن رو زیاد کنه. تحقیقات انجام شده در سال 2014 نشون داد که تمرینات و ورزشای آبی می تونه باعث کاهش درد شه و کارکرد فیزیکی بدن رو بهتر کنه. این وسط تحقیقات انجام شده در سال 2015 نشون میده که 45 دقیقه تمرین ورزشی آبی می تونه درد زانو رو کم کنه.

3. از کرمای شامل کپسایسین استفاده کنین:

کرمای شامل کپسایسین

کپسایسین که مسئول ایجاد گرما در فلفله در ساخت کرما و پمادهای ضد درد هم استفاده میشن. این ماده به طور موقت از ماده p (یه ماده شیمیایی در مغز که باعث تحریک گیرنده های درد می شه) استفاده می کنه و همین امر باعث می شه بدن درد مفاصل رو احساس نکنه. تحقیقات انجام شده نشون داده که 80 درصد افراد گرفتار به آرتروز یا آرتریت روماتوئید با اعمال کرمای شامل کپسایسین چهار بار در روز به مدت دو هفته درد کمتری داشتن.

4. مصرف مکملا رو یادتون نره:

مصرف مکملا

گلوکوزامین و کندرویتین سولفات (موجود در غضروف آدم) واسه درمان درد و التهاب همراه با آرتروز بسیار محبوب هستن.تحقیقات زیادی واسه بررسی تاثیر این مواد انجام شده. مثلا مطالعه انجام شده در سال 2015 مشخص کرد که این مواد به طور زیادی درد رو کم می کنه و کارکرد افراد رو بهتر کنه. معمولا خطری در مصرف این مکملا وجود نداره اما اصلا نباید خودسرانه مصرف شه.

5. مصرف ماهی رو یادتون نره:

مصرف ماهی

همه افراد خوب می دونن که ماهی پر از اسیدهای چرب امگا3ه و خاصیت ضد التهابی داره. مصرف مکملای ماهی هم می تونه به کاهش درد کمک کنه. تحقیقات انجام شده در سال 2015 نشون داده که افراد گرفتار به آرتروز که 1000 میلی گرم مکمل روغن ماهی مصرف کرده بودن، درد کمتری در زانوهای خود داشتن.

6. تمرین تای چی هم می تونه به درد بخور باشه:

به کار گیری تمرینات تای چی یه روش بسیار خوب واسه تقویت عضلات دور و بر مفاصل و افزایش دامنه حرکتی بدنه. بررسی انجام شده در سال 2013 نشون میده که تمرینات تای چی نشونه های درد، سفتی و کارکرد فیزیکی بدن رو بهتر کنه.

7. زانوی خود رو بپوشونین:

پوش,ندن زانو

اگه شمام به آرتروز زانو گرفتار هستین بهتره اونو بپوشونین. اینکار باعث کاهش التهاب و تورم در زانو می شه. در طول روز هم به کار گیری زانوبندهای مخصوص می تونه پشتیبانی بیشتری واسه مفاصل زانو جفت و جور کنه و هنگام راه رفتن به شما کمک می کنه. در این صورت درد کمتری دارین./ مجله سلامت

.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *