7 درمان خانگی سردرد

: 7 درمان خونگی سردرد

7 درمان خونگی سردرد

ورزش کنین

سه روز در هفته و هر بار به مدت نیم ساعت ورزشای نه خیلی سنگین انجام بدین. ورزشی مانند دوچرخه سواری و پیاده روی واسه جلوگیری از بروز سردردهای شدید موثر هستن. پس از دو هفته ورزش منظم شاید سردردهایتان به مرور کم میشه.

سبزیجات و آجیل استفاده کنین

کمبود منیزیم می تونه میگرن رو به جون تون بندازه .اسفناج، برگ چغندر و آجیل موادی پر از منیزیم هستن و در هر وعده مصرف بیشتر از 70 میلی گرم ماده معدنی به بدن وارد می کنن. هم اینکه مصرف مکمل منیزیم بعد از دو هفته سردردها رو کم می کنه.

کافئین رو یه باره ترک نکنین

ترک کافئین یکی از دلایل دچار شدن به سردردهای شدیده.

انجام ورزش و دقیق شدن و فوکوس کردن بر قوی کردن ماهیچه ها و استخوانای ناحیه گردن یکی از راه کارای جلوگیری از دچار شدن به سردردهای شدیده

تلاش کنین مصرف قهوه و کافئین رو کم کم متوقف کنین تا به یه باره دچار سردرد نشید. ترک قهوه بعضی وقتا باعث برهم ریختن شرایط فرد در طول یه شبونه روز می شه. هیچ وقت به یه باره به بدنتون فشار نیارین.

مدت بیشتری چشماتون رو بسته نگه دارین

کمبود خواب هر چند جزیی می تونه باعث بروز سردردای میگرنی شه. باز بودن دراز مدت چشما مانند یه چراغ روشن با نور خیره کننده باعث سردرد می شه. حتما هفت ساعت در شبونه روز، حتی در روزای تعطیل بخوابین.

به طور کامل کاری انجام ندین

هنگام سردرد تنها یه گوشه ای بشینین و به هیچ چیزی فکر نکنین و کاری انجام ندین. این باعث کاهش یکی از کلی ترین دلایل سردرد یعنی استرس می شه.

ماهیچه های گردن تون رو قوی کنین

شاید به نظر خنده دار باشه، اما انجام ورزش و دقیق شدن و فوکوس کردن بر قوی کردن ماهیچه ها و استخوانای ناحیه گردن یکی از راه کارای جلوگیری از دچار شدن به سردردهای شدیده.

هنگام به کار گیری گوشی موبایل و یا تماشای فیلم قوز نکنین و نگدارید ماهیچه های گردنتون زیادتر از اندازه کشیده شه، چون این حرکت باعث فشار اومدن به اعصاب ناحیه گردن که به سر وصل ان می شه و شروع سردرد رو به دنبال داره.

واسه همینه که بیشتر قبل و یا در بین سردرد در ناحیه گردن هم احساس درد می کنین .

ماهیچه های گردن رو با انجام حرکات ورزشی قوی تر کنین تا با کوچیک ترین حرکتی در این قسمت دچار سردرد نشید.

آب کافی بخورین

یکی از دلایل دیگه سردردهای میگرنی کمبود آب بدنه. کمبود آب باعث غلیظ شدن خون و کاهش خون رسانی به مغز می شه. قانونی واسه اینکه باید چند لیوان آب در روز نوشید، وجود نداره، چون این موضوع به وزن بدن هر فرد، آب و هوا و عوامل دیگه ربط داره.

واسه اطمینان از مصرف آب کافی به رنگ ادرارتون توجه کنین. اگه رنگ اون زرد و تیره س، باید آب بیشتری بخورین.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *