7 دلیل برای اینکه هنوز هوس غذا خوردن دارید! | چاقی

7 دلیل واسه اینکه هنوز هوس غذا خوردن دارین!

بعضی وقتا با وجود خوردن ناهار ، شام کامل و یا میان وعده، هنوز احساس گرسنگی می کنین. بعضی از مواد به فرد احساس سیری نمی دن،

 

7 دلیل که نشون میدن هنوز گرسنه اید.
بعضی وقتا اوقات با وجود خوردن ناهار ، شام کامل و یا میان وعده، هنوز احساس گرسنگی می کنین. بعضی از مواد به فرد احساس سیری نمی دن، اما باعث چاقی یا افزایش اندازه کمر اونا می شن.

نویسنده  کتاب The New American Diet پیشنهادایی در این مورد ارائه داده تا بتونین بر هوس خود مسلط شید.

 

دلیل هوس: نوشیدن مقدار زیاد نوشابه گازدار
نوشابه، چای یخی و دیگه نوشیدنیای شیرین، منبع اصلی فراکتوز هستن. تحقیقات جدید در دانشگاه سانفرانسیسکو مشخص کرده که فراکتوز مغز رو گول می زنه و فرد غذای بیشتری میل می کنه، حتی وقتی که سیر شده. و در کار لپتین، هورمون سیری، مشکل بوجود میاره. واسه جلوگیری از چاقی باید از خوردن مثل این نوشیدنیا دوری کنین. پیشنهادای این نویسنده رو جدی بگیرین و ظرف 6 هفته در حدود 7 کیلو وزن خود رو کم کنین.

 

دلیل هوس: به کار گیری غذاهای کنسروی
خیلی از غذاهای کنسروی دارای مقدار زیادی ماده شیمیایی بیسفنول A، یا BPA هستن. محققان دانشگاه هاروارد ثابت کرده ان که این ماده شیمیایی تغییرات ناهنجاری در لپتین بوجود میاره و فرد با ولع غذا می خوره و دچار چاقی بیشتر از اندازه می شه. چهار راه حل ساده دیگه رو واسه شکست دادن چاقی بیاموزید و سالم تر زندگی کنین.

 

دلیل هوس: به اندازه کافی صبحونه نخوردن
بعد از تحقیق 4 ساله روی 6764 فرد سالم، محققان به این نتیجه رسیدن آدمایی که موقع صبحونه 300 کالری میل می کردن نسبت به اونایی که 500 کالری می خوردند دو برابر چاق تر بودن یا زیاد شدن وزن داشتن.
دلیل: هر چه فرد صبحونه بیشتر میل کنه، در طول روز قند خون و انسولین اونا کمتر بالا میره و فرد کمتر تمایل به خوردن دیگه خوراکیا رو داره. اما اگه موقع صبحونه غذاهای سالم یا مطلوب تناول نکنین قضیه به شکلی دیگه خواهد بود. پس در انتخاب خود دقت کنین.

 

دلیل هوس: حذف سالاد
خیلی از ادما از سبزیجات میل نمی کنن، با وجود اینکه سبزیجات مملو از ویتامین B، اسید فولیک و مواد لازمن و از بدن در مقابل افسردگی، خستگی و زیاد شدن وزن جلوگیری می کنن. در تحقیقی مشخص شد که افراد با مصرف فولیک بیشتر، 5/8 بار بیشتر وزن خود رو کاهش می دادن، تا اونایی که فولیک کمتری در رژیم غذایی خود گذاشته بودن. هم اینکه سبزیجات غنی از ویتامین K، دیگه ماده مغذی متعادل کننده انسولین هستن. این ماده هم بر هوس فرد پیروز میشه. بهترین
بر پایه یافته های علمی در ژورنال American College Of Nutrition اگه فرد 2 ساعت و نیم بعد از خوردن غذاهای کربوهیدراتی، یه فنجون چای مشکی بخوره، 10 درصد سطح قند خون خود رو کاهش داده و کمتر احساس گرسنگی می کنه. محققان وجود پلی فنول در چای مشکی رو عامل اصلی می دونن. اما باید چای مرغوب بخرین.

 

دلیل هوس: کم آبی بدن
کم آبی بدن هم باعث ایجاد گرسنگی می شه. اما اگه با وجود خوردن غذا هنوز احساس گرسنگی می کنین، یه لیوان آب بخورین می بینین که چیجوری این احساس فروکش می کنه.

 

دلیل هوس: خستگی و سرزنش
محققان در دانشگاهی در استرالیا به این نتیجه رسیدن که حواس پرتی دیداری می تونه هوس و گرسنگی بیخود فرد رو کنترل کنه. واسه امتحان استیکی بزرگ و تازه رو مقابل خود بذارین. اگه واقعا گرسنه باشین، استیک به نظرتون خوشمزه می رسد. اما اگه وسوسه ای واسه خوردن پیدا نمی کنین، نشون دهنده پریشونی و ملول بودن شماس.
بیشتر در مورد The New American Diet مطلب پیدا کنین و متوجه دلیل چاق شدن یا گرسنگی بیخود خود شید.

 

پایگاه فرهنگی هنری تکناز

.

منبع :

جمع آوری به وسیله بخش مقالات مخصوص چاقا سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *