7 دلیل منطقی که نشان می دهد چرا همیشه گرسنه هستید! | چاقی

به چه دلیل من همیشه گرسنه هستم؟ به چه دلیل همیشه احساس می کنم اگه یه ساعت دیرتر غذا بخورم میمیرم؟ به چه دلیل حتی وقتی در حال غذا خوردن هستم هم احساس گرسنگی می کنم؟

 

در این مطلب به شما میگیم به چه دلیل همیشه گرسنه تونه و به دنبال خوراکی می گردید.

 

بیشتر از رفع گرسنگی غذا می خورید
فرقی نداره چه حجمی از غذا در مقابل تون باشه. شما عادت کردین که بشقاب تون رو تموم کنین. این عادت معمولاً به وجود اومده به وسیله مسائل تربیتیه. یعنی این که به ما از کودکی آموزش دادن که بشقاب مون رو تمیز کنیم و دچار اسراف نشیم. اما در مورد غذا خوردن همیشه باید به صدای معده تون توجه کنین. پیشنهاد می کنیم داخل بشقاب تون به اندازه ای که احساس گرسنگی دارین غذا بکشین. از اندازه کم شروع کنین و اگه سیر نشدید دوباره بکشین. به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که بعضی مواقع ما اصلاً گرسنه نیستیم و بدنمون احتیاجی به غذا نداره اما از روی میل و هوس شروع به خوردن می کنیم. این یکی از دلایل اصلی گرسنگی همیشگی و ریزه خواری است.

غذاتون رو با تمرکز بخورین. هر لقمه رو خوب جستجو کنین و اجازه بدین زیر دندانتان مزه بده. این کار باعث می شه که میل به خوردن و چشیدن در شما ارضا شه و به سراغ پرخوری نرید

خیلی از چیزها رو غدقن کردین

اگه مصرف بعضی مواد غذایی رو براتون غدقن کردن و یا خودتون غدقن کردین تا نکنه چاق شیدآخرش تموم روز رو به خوردن این مواد غذایی فکر می کنین. این یه واقعیته که آدم از هر چی بر حذر شه به اون علاقه مند تر می شه. در این صورت فرد نمی تونه مقاومت کنه و به سراغ مواد غذایی غدقن شده میره و بعد از خوردن، عذاب وجدان میگیره. احتیاجی نیس خودتون رو از لذت خوردن محروم کنین. اگه میل به خوردن شکلات دارین یه مربع بخورین تا احساس نیازتون ارضا شه. چون اگه امروز خودتون رو محروم کنین چند روز دیگه یه تخته شکلات رو تموم می کنین.

 

بین وعده های غذایی ریزه خواری می کنین

ریزه خواری یعنی خوردن در حالی که گرسنه تون نیس. معده به بزرگی یه مشته. این عضو مانند کیسه ایه که به اندازه اندازه مواد غذایی مصرف شده منبسط می شه. اگه وقتی که معده خالی نیس بازم مواد غذایی وارد اون شه بزرگ تر شده و اشتها هم زیاد میشه. واسه مقابله با این مشکل به اندازه ای که سیر میشین غذا بخورین نه بیشتر. اگه واسه وعده ناهار کم غذا می خورید و حدود ساعت 17 دلتون ضعف میره یه میان وعده سبک لازم دارین. همین میان وعده سبک معده تون رو تا رسیدن زمان شام پر می کنه.

 

به چه دلیل من همیشه گرسنه ام؟

 

تند غذا می خورید
وقتی که یه تیکه کیک شکلاتی رو در عرض چند ثانیه محو می کنین وقتی واسه چشیدن اون دارین. همین سرعت باعث می شه که چند دقیقه بعد هم احساس گرسنگی و مصرف یه تیکه کیک دیگه به سرتون بزنه چون طعم اونو به درستی نفهمیده اید. در مورد غذا خوردن هم همینه. تند غذا خوردن باعث می شه معده فرصت اعلام پر شدن نداشته باشه. پس شما به خوردن ادامه میدید. حتی دو ساعت بعد دوباره احساس گرسنگی می کنین. کاری که باید بکنین اینه که در کمال آگاهی و تمرکز غذا بخورین. این کار باعث می شه که به مدت طولانی سیر بمونین و اشتهایتان کنترل شه.

 

قبل از غذا خوردن بیشتر از اندازه آب می خورین

درسته که آب یه ماده ضداشتهای طبیعیه. اما بهتره احتیاط کنین. نوشیدن آب قبل از غذا از ترس اینکه 3 پرس غذای کامل نخورین و چاق نشید ایده خوبی نیس. چون آب فقطً چند دقیقه معده رو پر می کنه و شما به طور موقت غذای کمی می خورید. اما به محض اینکه آب از معده خارج می شه گرسنگی شدیدی سراغتون میاد. وقتی که احساس گرسنگی به سراغ تون میاد در قدم اول باید از خودتون سوال کنین واقعاً معده تون خالیه و نیاز به غذا داره؟ اگه جواب تون به این سؤال مثبت بود خودتون رو محروم نکنین. اما اگه فهمیدین که تازگیا غذا خوردین و این فقط یه میل زودگذره یه لیوان آب بخورین.

 

اگه وقتی که معده خالی نیس بازم مواد غذایی وارد اون شه بزرگ تر شده و اشتها هم زیاد میشه. واسه مقابله با این مشکل به اندازه ای که سیر میشین غذا بخورین نه بیشتر

 

هول و ترس دارین گرسنه تون شه
روزانه 3 وعده غذایی کامل بخورین و هیچ وقت صبحونه رو حتما در نظر داشته باشین. تحت اثر تبلیغات غیراصولی قرار نگیرید. صرف نظر کردن از وعده های غذایی و ترسیدن از گرسنگی راه درمون نیس. در خیلی از این تبلیغات دشمن درجه یه تناسب اندام رو گرسنگی و غذا خوردن عنوان می کنن. در حالی که واسه کنترل وزن باید به سنسورهای بدن توجه کنین و فقط وقتی غذا بخورین که واقعاً گرسنه تونه. اگه هول و ترس دارین که صدای شکمتون بلند شه همیشه یه میان وعده ساده دم دست داشته باشین و منتظر وعده ناهار نمونید. چند عدد بادام، سبزیجاتی مانند هویج، بروکلی، میوه هایی مانند سیب و چیزای دیگه ای به جز اینا گرسنگی بین وعده ها رو کنترل می کنن.

 

از هر چیزی که میل می کنین بهره نمی برین
واسه کنترل گرسنگی باید طبق میل و نیازتون غذا بخورین نه اینکه حس گرسنگی رو سرکوب کنین. واسه کنترل اشتها لازمه که به طور کامل از هر چیزی که میل می کنین بهره ببرین. واسه این کار باید از غذا خوردن در مقابل رایانه یا تلویزیون دوری کنین. در این صورت هیچ کنترلی روی اون چه می خورید دارین و لذتی بهتون نمی ماسه. نتیجه این می شه که از غذاتون هیچ نمی فهمید و واسه جبران مافات به سراغ دسرهای چرب و شیرین خواهید رفت. غذاتون رو با تمرکز بخورین. هر لقمه رو خوب جستجو کنین و اجازه بدین زیر دندانتان مزه بده. این کار باعث می شه که میل به خوردن و چشیدن در شما ارضا شه و به سراغ پرخوری نرید.

 

روشای آسون واسه کنترل اشتها

اصول جلوگیری از پرخوری

بدترین اشتباهات رژیمای لاغری

.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *