“7 راز بیمار نشدن برخی افراد “

زینب حکیمی – بخش سلامت آکا ایران

خواب کافی

آدمایی که پنج تا شش ساعت در شب می خوابن، هنگام تماس با ویروس سرماخوردگی  تا سی درصد احتمال ابتلایشان به مریضی زیاد می شه. در حالیکه این احتمال واسه آدمایی که هفت تا هشت ساعت در شب می خوابن، تا هفده درصد کم میشه.

تقویت ذهن

چیزی که امروزه پزشکان به اون فکر می کنن اینه که باور و فکر آدم بر مریض شدن یا نشدن اون اثر میذاره. این در واقع همون چیزیه که از اون به عنوان تلقین یاد می کنیم. تلقین و نوع تفکر ما می تونه بر ابتلای ما به بیماریا تأثیرگذار باشه. پس بهتره همیشه مثبت فکر کنیم و اخلاق مثبت اندیشی رو در خودمون تقویت کنیم.

کنترل استرس

ثابت شده که استرس بر ضعیف کردن سیستم ایمنی بدن اثر زیادی میذاره. بیشتر بیماریا به دلیل فشاری بروز می کنن که استرس بر ارگانای جور واجور بدن وارد می کنه. پس باید هدف تون پیدا کردن راهی واسه کنترل استرس باشه تا روش سالم رو در زندگی دنبال کنین.

استفاده زیاد از وسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو، اتوبوس و تاکسی در افزایش مریض شدن شما موثره

بهتره عوامل استرس زا رو شناسایی کرده و واسه رفع اونا برنامه ریزی کنین.

از راه های کلی کنترل استرس میشه به تفکر، همنشینی با دوستان، ورزش، عبادت و چیزای دیگه ای به جز اینا اشاره کرد.

تمیز بودن

همیشه حواستون به این نکته باشه که پس از تماس با وسایل کثیف مانند دکمه آسانسور، میله اتوبوس و  مترو، درهای ورودی ، وسایل پارک و چیزای دیگه ای به جز اینا دست هاتون رو با آب و صابون بشورید. وجود خراش یا بریدگی یا سوختگی در پوست دست می تونه امکان آلودگی با میکروبا رو بالا ببره، چون در این حالتا راه ورود آلودگیا به داخل پوست بازه. شستن دستا با صابون باید دست کم 15 ثانیه طول بکشه.

اصرار روی ورزش

ورزش سیستم ایمنی بدن رو تقویت می کنه و احتمال دچار شدن به بیماریایی مانند عفونت دستگاه تنفسی رو کم می کنه. بهتره هر هفته سه بار وقت خود رو در باشگاه های ورزشی بگذرونین و ورزش کنین.

رابطه از راه دور

استفاده زیادتر از اندازه از وسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو، اتوبوس و تاکسی در افزایش مریض شدن شما موثره. این وسایل همیشه پر از میکروب هستن. بهتره کارایی رو که میشه به صورت غیر حضوری انجام داد، با ابزارایی مانند تلفن، رایانه و اینترنت انجام بدین.

ویتامین ث جادویی

دلایل علمی نشون میده که ویتامین ث می تونه در بهبود کارکرد سیستم ایمنی بدن بسیار تأثیرگذار باشه. بیشتر آدمایی که مریض نمی شن، بعضی وقتا تا چهار بار در روز موادی رو مصرف می کنن که دارای ویتامین ث هستن. شمام هروقت احساس کردین که در حال مریض شدن هستین، مصرف مواد خوراکی غنی از این ویتامین جادویی رو از زیاد کنین.


.

منبع :

جمع آوری به وسیله بخش مقالات پزشکی و بهداشتی سایت آکا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *