7 راز لاغرشدن با خوردن صبحانه خوب | چاقی

7 راز لاغرشدن با خوردن صبحونه خوب

7 راز لاغرشدن با خوردن صبحونه خوب

 

7 راز مهم لاغری و تناسب اندام که با خوردن صبحونه کامل بدست میارید.

 

هیچ وقت از هیچ وعده غذایی صرف نظر نکنین و یادتون باشه که حتماً صبحونه بخورین. به خاطر این که اولین وعده غذایی بعد از چندین ساعت گرسنگیه و بدن واسه شروع روز کاری خود نیاز به انرژی داره. شما که نمی خواین سلامتیتان به خاطر خوش اندام شدن به خطر بیفته؟ پس هر کاری رو با اصول درست اون انجام بدین. در این مطلب هفت روش لاغری با تکیه بر اصول درست صبحونه خوردن ارائه می دیم. با ما همراه باشین.

 

یه صبحونه کامل و خوب از پروتئین، میوه و دانه های کامل تشکیل می شه. این مواد غذایی ترکیب فوق العاده ای هستن که هم سالم بوده و هم این که اجازه نمی دن تا چند ساعت بعد گرسنه تون شه. متأسفانه خیلی از ما یا از صبحونه بیخیال میشیم و یا این که به خوردن کیک، کلوچه و یا یه پیاله از غلات آماده صبحونه اکتفا می کنیم.

باید بدونین که مثل این مواد غذایی پر از گلوسیدهایی (قند) هستن که به سرعت قند خون رو بالا می برن و بعد از چند ساعت از خوردن صبحونه باعث سقوط آزاد اون می شن واسه اینم در به در دنبال خوراکی خواهید گشت. واسه این که قند خونتون ثابت بمونه و کمتر احساس دل ضعفه و گرسنگی داشته باشین بهتره تعادل غذایی تون رو رعایت کنین و واسه صبحونه پروتئین، میوه و غلات کامل (نون کامل یا همون نون سبوس دار) بخورین.

به جای قهوه چای سبز بخورین

چای سبز رو چای سلامتی بدونین. علاوه بر این که این نوشیدنی خوشمزه خواص زیادی واسه مراقبت از قلب نازنینتان داره بلکه می تونه به خوش اندامی و لاغری هم کمک کنه. یافته های یه تحقیق آمریکایی نشون میده که یه فنجون چای سبز سرعت کالری سوزی رو بالا می بره و هم اینکه باعث می شه که بدن شما با شتاب بیشتر از چربیای مصرفی استفاده کنه. اگه عادت دارین واسه صبحونه قهوه بخورین بهتره چای سبز رو جانشین اون کرده و از خواص اون بیشتر از قبل استفاده کنین.

غلات صبحونه ی خونگی جفت و جور کنین

غلات صبحونه ای که با مارکا و طعمای مختلفی به فروش می رسن پر از قند و چربی هستن. به خاطر همین هم این قند و چربی اضافی به مرور در بدنتون جا خوش کرده و باعث چاقیتون می شه. به خاطر همین بهتره خودتون دست به کار شده و غلات صبحونه درست کنین. واسه این کار دو فنجون بلغور جو دو سر رو با یه فنجون میوه و دانه های خشک و هم اینکه کمی شکر قهوه ای مخلوط کنین. موادتان رو به مدت ۳ تا ۵ دقیقه در فر بذارین و اونو داخل یه ظرف در بسته نگهداری کنین.

یه فنجون شیر رو جانشین قهوه لاته بکنین

کافه لاته یا قهوه لاته یه جور نوشیدنی درست شده از قهوه س که از ترکیب قهوه اسپرسو با شیر جفت و جور می شه. واسه جفت و جور اون قهوه اسپرسو رو با شیر داغ ترکیب کرده و رویش رو با کف شیر می پوشونن. پیشنهاد می کنیم اگه می خواین چند کیلو وزن کم کنین نوشیدنی محبوبتون رو با یه فنجون شیر کم چرب تاخت بزنین. با همین کار ساده روزانه ۱۰۰ کالری کمتر دریافت می کنین. از این گذشته خودتون رو از میل شدید مصرف قند دور کردین و قند خونتون هم ثابت می مونه.

صبحونه کامل به معنی پرخوری نیس

مواد غذایی همیشگی صبحونه رو از یاد ببرین. کی گفته که واسه صبحونه حتماً باید غلات، تخم مرغ، آب پرتقال و کیکای صبحونه رو با هم بخورین. یکی از منابع پروتئین مانند پنیر یا تخم مرغ انتخاب خوبیه. نون کامل به عنوان غلات بهترین گزینه س. همون صبحونه سنتی ایرونی خوبه. یعنی نون، پنیر، گردو و البته چای و ً چای سبز.

بعضی وقتا واسه تنوع تخم مرغ بخورین. در هر حال لازم نیس به بهونه داشتن یه صبحونه کامل همزمان چند منبع پروتئین به همراه کره، پنیر، مربا، خامه، عسل و چیزای دیگه ای به جز اینا رو با هم بخورین. حتی می تونین بعضی وقتا یه کاسه سوپ و یا ماکارونی یا کوکوی کم چربی که از دیشب مونده رو هم به عنوان صبحونه بخورین. یه ساندویچ شامل سینه مرغ با یه عدد سیب هم می تونه یه صبحونه کامل باشه. احتیاجی نیس حتماً یه کاسه بزرگ غلات صبحونه به همراه شیر پرچرب بخورین.

هر روز صبح دست کم ۵ گرم فیبر دریافت کنین

فیبرهای غذایی جلوی گرسنگی رو می گیرن و دستگاه گوارش رو تمیز می کنن. در عین حال هم هیچ کالری به بدن تحمیل نمی کنن. به خاطر همین هم جزو بهترین ترکیبات واسه لاغری هستن. با این حال خیلی از ما کمتر از اندازه لازم بدن مون فیبر دریافت می کنیم. واسه مقابله با این کمبود مواد غذایی پر از فیبر واسه صبحونه بخورین. یه عدد سیب، نصف فنجون غلات پر از فیبر، نصف فنجون تمشک یا دو تیکه نون جفت و جور شده از گندم مشکی ۵ گرم فیبر نصیبتون می کنه.

ماست رو دریابید

ماست یکی از سالم ترین مواد غذایی موجود در دنیا هستش و می تونه یه ضلع صبحونه سالم و کامل رو تشکیل بده. در واقع یکی از منابع پروتئینی مناسبیه که باید واسه صبحونه مصرف شه. البته فکرتون به سمت ماستای پرچرب، هم زده، معطر و یا شکلای جور واجور ماستای دیگری که این روزا با روشای جور واجور ارائه می شه نره. این ماستا شامل قند و کالری زیادی هستن. یه ماست کم چرب طبیعی جفت و جور کرده. به اون میوه، عسل و یا حتی کمی شکلات مشکی اضافه کنین و از خواص فوق العاده اون واسه سلامتی و لاغریتان استفاده کنین.

 

منبع : افکارنیوز

.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *